Η σημερινή εποχή χαρακτηρίζεται από τον έντονο ανταγωνισμό
και η διαφορετικότητα είναι πιο σημαντική από ποτέ, ώστε ένα κατάστημα όχι μόνο
να κρατήσει το ήδη υπάρχον πελατολόγιο του, αλλά και να το αυξήσει.
Δεν χρειάζεται κανείς να δαπανήσει υπερβολικά ποσά για να το
καταφέρει αυτό, αρκεί να κάνει σωστές
και έξυπνες επιλογές. Οι εξοπλισμοί
καταστημάτων παίζουν καίριο ρόλο στη δημιουργία ταυτότητας μιας επιχείρησης
που θα τις προσδώσει αυτό το επιπλέον χαρακτηριστικό της διαφορετικότητας, αλλά
και της μοναδικότητας. Στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλές άλλες αγορές, υπάρχει
ανησυχητική αύξηση στο φαινόμενο του μιμητισμού. Οι περισσότεροι
καταστηματάρχες θεωρούν πως η φαινομενικά εύκολη λύση της απομίμησης είναι και
μια λύση που εγγυημένα θα τους επιφέρει κέρδη. Αφού είχε αποτέλεσμα αλλού,
γιατί να μην έχει κι εδώ; ΛΑΘΟΣ!
Το αυθεντικό είναι πάντα προτιμότερο, γιατί πολύ απλά
προσδίδει κύρος και επιχειρηματικό δαιμόνιο. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν
ισχύουν κάποιοι πολλοί γενικοί κανόνες που δημιουργούν μια επιτυχημένη
ταυτότητα για ένα κατάστημα.
Υπάρχουν 3 γενικές παράμετροι που καθορίζουν τη δημιουργία
μιας επιτυχημένης ταυτότητας και αφορούν τον χώρο του καταστήματος. Και στην
επιτυχημένη δημιουργία αυτών των παραμέτρων οι εξοπλισμοί καταστήματος είναι ουσιαστικά οι θεμελιώδεις βάσεις
τους.
Έτσι ξεκινώντας από έξω προς τα μέσα, η ταυτότητα
προσδιορίζεται από
Α) Την εξωτερική όψη. Η βιτρίνα είναι το αρχικό σημείο
επαφής της επιχείρησης με τον περαστικό. Πρέπει να είναι στημένη με τέτοιο τρόπο,
ώστε να καταφέρει να σταματήσει τους περαστικούς και να τους κάνει να χαζέψουν
στη βιτρίνα και εν τέλει να τους παρακινήσει να μπουν στο κατάστημα
Β) Την εσωτερική οργάνωση. Πρέπει να χαρακτηρίζεται από
λειτουργικότητα και να βοηθάει στην άνετη κίνηση των πελατών εντός του
καταστήματος. Το design δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να επισκιάζει τη σωστή προβολή
των προϊόντων. Οι πελάτες πρέπει να εξυπηρετούνται άμεσα και με ευκολία.
Γ) Τη σωστή επιλογή υλικών, αρωμάτων, χρωμάτων και φωτισμών.
Είναι πολύ σημαντικό ο χώρος να
προδιαθέτει τον πελάτη να νιώσει πάνω απ’ όλα άνετα και οικεία. Τα χρώματα, τα
υλικά και οι φωτισμοί πρέπει να του δημιουργούν ένα κλίμα ασφάλειας και θετικών
συναισθημάτων. Πρέπει να δοθεί πολύ μεγάλη προσοχή στη μουσική, τα αρώματα και
τα χρώματα που θα ‘ντύνουν’ τον χώρο, καθώς πολλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι
μπορούν να αυξήσουν την αγοραστική τάση του πελάτη μεγιστοποιώντας πολλές φορές
την αγοραστική του επιθυμία.